Procjenjuje se da će sljedeće godine jedan od deset proizvoda biti kupljen na internetu. Pitanje je samo može li se svaki proizvod naručiti online ili je neke ipak potrebno i fizički vidjeti, dodirnuti i otvoriti. Bilo da kupujete u fizičkoj trgovini, iz udobnosti vlastitog doma ili kombinirate – unaprijed pogledate proizvod u trgovini i onda ga kupite putem interneta za bolju cijenu, svaki od ovih oblika ima svoje prednosti i nedostatke.
Kupnja u trgovini
Dojam kupnje može se pomalo izgubiti kada se kupuje online, osobito kod osoba koje se vole upoznati s uređajem prije kupnje. Tu je i segment ljudskog faktora, odnosno razgovora s prodavačima koji je nekima potreban.
Showrooming
Fenomen pregledavanja robe u trgovini i kupnja na internetu koja je povoljnija naziva se još i showrooming. Kako bi bile konkurentne, neke trgovine snižavaju cijene, ali stručnjaci savjetuju da je najbolja taktika uložiti u dodatnu uslugu.
Webrooming
Praksa suprotna od showroominga, pregledavanje robe na internetu i potom kupnja u obližnjoj trgovini koja ima dostupan traženi proizvod. Naziva se još “pregledaj online, kupi offline”.
Online kupnja
Kućanski uređaji nalaze se među top proizvodima kupljenim na internetu. Kupci ocjenjuju jednostavnost stranice i dostupnost robe vrlo važnim elementima kod odluke o kupnji na internetu.
Perilice posuđa, rublja, hladnjaci i drugi kuhinjski uređaji, stvari su koje online trgovci poput eBaya ili Amazona imaju u širokoj ponudi. Ove i slične trgovine uvijek imaju naznačenu dostupnost, sigurne metode plaćanja, a često nude i besplatnu dostavu,
Velika prednost kupnje online je cijena, odnosno mogućnost jednostavne usporedbe širokog spektra proizvoda i trgovina. Druga je usluga “klikni i preuzmi” koja znači kupnju online i preuzimanje u najbližoj trgovini, što znači da ne treba čekati dostavu. Treće je izostanak nametljivih trgovaca, uz dobru korisničku podršku putem chata ili telefona.
Postoji i par nedostataka kod ovakvog oblika kupnje. Tu je mogućnost pretjeranog impulzivnog trošenja, kupnje pogrešnog proizvoda i zlonamjerni prodavači. Ali i ove je zamke moguće izbjeći, istraživanjem trgovca, proizvoda i recenzija o njima.