Online kupnja kućanskih aparata

Procjenjuje se da će sljedeće godine jedan od deset proizvoda biti kupljen na internetu. Pitanje je samo može li se svaki proizvod naručiti online ili je neke ipak potrebno i fizički vidjeti, dodirnuti i otvoriti. Bilo da kupujete u fizičkoj trgovini, iz udobnosti vlastitog doma ili kombinirate – unaprijed pogledate proizvod u trgovini i onda ga kupite putem interneta za bolju cijenu, svaki od ovih oblika ima svoje prednosti i nedostatke.

Kupnja u trgovini

Dojam kupnje može se pomalo izgubiti kada se kupuje online, osobito kod osoba koje se vole upoznati s uređajem prije kupnje. Tu je i segment ljudskog faktora, odnosno razgovora s prodavačima koji je nekima potreban.

Showrooming

Fenomen pregledavanja robe u trgovini i kupnja na internetu koja je povoljnija naziva se još i showrooming. Kako bi bile konkurentne, neke trgovine snižavaju cijene, ali stručnjaci savjetuju da je najbolja taktika uložiti u dodatnu uslugu.

Webrooming

Praksa suprotna od showroominga, pregledavanje robe na internetu i potom kupnja u obližnjoj trgovini koja ima dostupan traženi proizvod. Naziva se još “pregledaj online, kupi offline”.

Online kupnja

Kućanski uređaji nalaze se među top proizvodima kupljenim na internetu. Kupci ocjenjuju jednostavnost stranice i dostupnost robe vrlo važnim elementima kod odluke o kupnji na internetu.

Perilice posuđa, rublja, hladnjaci i drugi kuhinjski uređaji, stvari su koje online trgovci poput eBaya ili Amazona imaju u širokoj ponudi. Ove i slične trgovine uvijek imaju naznačenu dostupnost, sigurne metode plaćanja, a često nude i besplatnu dostavu,

Velika prednost kupnje online je cijena, odnosno mogućnost jednostavne usporedbe širokog spektra proizvoda i trgovina. Druga je usluga “klikni i preuzmi” koja znači kupnju online i preuzimanje u najbližoj trgovini, što znači da ne treba čekati dostavu. Treće je izostanak nametljivih trgovaca, uz dobru korisničku podršku putem chata ili telefona.

Postoji i par nedostataka kod ovakvog oblika kupnje. Tu je mogućnost pretjeranog impulzivnog trošenja, kupnje pogrešnog proizvoda i zlonamjerni prodavači. Ali i ove je zamke moguće izbjeći, istraživanjem trgovca, proizvoda i recenzija o njima.